Heart-Ache Quotes

Thursday, 30 July 2009

Album Masih Jelas - Hafiz AF7

Miahahaa….haha
This is my reviews tang lelagu dalam Album Masih Jelas – artis AESB Hafiz edaran Warner Music.
Aku dapat album nih bukan dibeli di kedai tau….harap nak cari di kedai..terima kasihhhhh saje la…Susah. Opss..jangan serkap jarang, bukannya aku dapat dari lanun lanun di pasar malam apa ntah, jauh sekali dari lanun Carribean.
Awal-awal lagi dah pesan dari seorang yang namanya tak nak disebut dapat yang ori dari KL gitu. Tuutt…M.Nasir..Ajai..Aidit Alfian….Hafiz soooo.. bertuah dapat lelagu dari angkatan barisan yang mantap nih.

Noktah Cinta
ahahakss..Ini adalah lagu kedua dari album Masih Jelas. Rupa-rupanya lagu rancak la jugak..ingatkan lagu slow melarat. Tajuk aje macam orang merembes putus cinta bagaiii…
Ko bole bayangkan si Hafiz yang hyper menyanyikan lagu ni dengan girang gumbira riang atas stage walaupun lagu ni sebenarnya tentang kekeliruan cinta. Heheh..

Watak
Lagu berentak catchy ni sekali dengar ja dari tajuk dah tau dah hasil sentuhan Aidit Alfian… Segar..dengan music arrangement yang simple je.. Bole kita dengar sambil ketuk-ketuk stereng tatkala memandu kat jalanraya / highway..dan nyanyi sama . Kalo korang terdengar siren abang traffic ekori korang kat belakang korang tangung sendiri la.
Jangan lak salahkan empunya blog nih. Hati susah memang patut dengar lagu nih..

Ku Akui
Very the Ajai jer lagu yang satu nih….Dalam hati, aduh..jangan la Hafiz bawa lagu jiwang karat besi berani..tapi dengar saja jatuh cinta . Why? Lu pikir la sendiri. Tentang seorang yang mengeluh/menyesal dan baru tersedar dari kesilapannya sebelum ini yang asyik dengan kerjaya nya dan mimpi-mimpi. Dah terhantuk baru tergadah. Ceh..nak berperibahasa lak.

Kini ku rasa kehilangan
Ku sedar betapa pentingnya kau di sisi
Yang selalu ada
Yang selalu rindu Terhadap diriku

Kalo didengar memang la jelas tak banyak bezanya ngan lagu2 typical lain..(I mean..takde bunyi-bunyi Indon nye lagu) tapi pembawaan vocal Hafiz yang naik sheikh semasa menyanyikan lagu nih memang buat aku rasa ikut simpati gak. Aku tabik spring toing toing… to u Hafiz. Banyak si polan dan si ponon luar yang dah dengar lagu ni akui lagu ni cam ada Korean nya gaya.. hmm . Rasanya aku setujuk. ( two thumbs up!!) Merembes..

Awan Nano
Awan Nano?? Kalo tak disebut sapa penulis lirik nya memang la sah-sah tanpa was-was aku ingat si Aidit pencipta lagu nih. Aisehh..tapi Ceca ‘tertipu’! Hasil sentuhan ajaib sifu M.Nasir n Buddhi Hekayat. Nah..takkan tak tau macam ne karya sifu 2 orang nih bagaimana? Memula slow…sampai ke part chorus..kaboom! Situ la magic nya lyric Awan Nano dilengkapi vocal Hafiz yang ..nak cakap apa ho? Superb. What can I say..(tiru Kathijah Ibrahim..)

Begitulah Awan Nano yang setia lindungi diri
tika panas mencoba menggores pipi..dan bibirmu
Begitulah awan nano sering saja tak terduga
hadir dan tak akan tercapai..jejarimu…


Tunggu lagu ni masuk AJL 2010.. Siapa tahu apa kan berlaku?

Carta Ceca

1. Awan Nano
2. Ku Akui
3. Noktah Cinta
4. Watak

Eh…Mana lagu Masih Jelas? Ceca terlepas mencarut pasal lagu ni la… actually, TIDAK. Aku tak sesekali sengaja buang dari carta ceca Masih Jelas. Saja je tak buat review Masih Jelas..Bukankah bila2 dan mana2 pun selalu gak la lagu ni dimainkan di radio?..Masih Jelas tetap no 1.


sapa lak sumbatkan gambar ni dalam blog aku...huh.
(hehe..)
*Motip aku tak mengomen lagu dak Akim, Isma, Yazid n Aril?? Hehe..
Aku tahu la aku ni pengomen yang tak bertauliah hatta bukannya kerabat dalam industri seni ni tapi ni blog aku..
aku punya duit yang beli album..so, aku punya suka suki la nak komen. ahahakss..






0 comments:

 

ceca Grumpy Cow