Heart-Ache Quotes

Saturday, 4 July 2009

Selkom Berukband

Ahahakss..betapa hazabnya kalo dah buta IT apa sumer ni (nama je pernah jadi Information System nyer student) benda kacang lahh..
Nyampehss nya aku memalam buta hangin ngan keyboard, ada problem ke ape sumer dah ku check. Ingat nak guna laptop yang satu tu kat bilik tapi asyik digunapakai pakai adik ku jer. Lepas dua ari masih gak keyboard wat hal , aku tak sabar dah..gi PC Image trus beli yang baru gamaknya. Ha..ambik ko. Mencinya. Pastu cam memerli jer..time aku test kejap boleh plak keyboard yang lama berfungsi. Tu yang naik hantu je aku dibuat nye..kan dah membazir (sapa suruh tergesa-gesa n bo*** giler..) Sambil memandang keyboard baru yang waterproof tu..teringin rasa nak simbah sebaldi air nak test apa ker betol waterproof? Hik hik very the ketinggalan zaman lak aku. Al maklum la tak pernah tukar beli keyboard yang baru. Keyboard yang lama pun dah kekuningan n bersawang lelabah gitu..ahahakss. (nampak sangat pemalas nak jaga harta).

Ni satu aku hangin nih..Celcom Broadband kunun..selkom berukband ada lah. Nama aje mende canggih kata terpantas terlaju terkecik apa sumer (okey tang kecik tu jer yang benar...). Kalo dah nunggu loading apa sumer punyela la lama..siap aku bole tido n bermimpi dulu. Ceh..tak baek hangin ngan benda tak bernyawa ni tau.. Tak hengat la bila time aku beli Selkom Berukband ni tapi seingat aku awal taun ni kat Wisma Saberkas, Kuching. Bayar bulan 6+ gitu..ambik yang versi cheap gitu. Agaknye tu la pasal dier lembab semacam. Tapi jangan le mengada-ngada promote terlaju terpantas terhebat tergempak macam Streamyx...hii..Streamyx pun tak seslow ni kalo dah buat hal.

Tapi aku suka la ngan modem nyer yang kecik comey comolot gitu...takde wayar yang melingkar-lingkar menyemak aje. Tapi kerana kekecikkan nyer selalu lak lupa n tercari-cari kat mana letak penutup nye yang selalu je hilang kalo dipisahkan dari badannya.
Kejahilan aku ngan Selkom Berukband ni dapat perhatian jugak..aku tanya la pada yang mahir tang ni, orang Selkom jugak.. Dorang kata..kalo line 3G kat area aku slow..makanya slow jugak la Selkom Broadband.. gitu ker? Bila dorang check, memang area aku 3G nyer slow.. Kalo coba alternatif lain..contohnya Streamyx (dulu sebelum pindah aku guna yang ini) memang tak dapat becoz area aku nih belom ada lagi line untuk talian tetap. Sabor je la..



Tetiba nak meroyan tang novel yang baru abis ku layan nih..dari peveret writer aku, Stephen King..bertajuk Cell. Ceritanyer tang handphone, telefon bimbit, talipaun, handset cell, cellphone, telefon tanpa wayar yang buat pengguna nye naik gila n meroyan sakan. Sesapa je kalo da jawap panggilan dari mana-mana n sesapa mesti akan buat perangai pelik, ngeri n very the takut ialah mati terus!.. Yang jadi mangsa nye jugak bole transform' (suke guna perkataan nih) jadi 'normies' atau zombies Kampung Pisang. Al macam penghantaran 'gelombang' kat sel-sel otak pengguna hp n lepas tu jadi gila ba#% gamaknya. Bahaya la kalo realiti ada macam nih.. Sah-sah tauke kedai hp pun gulung tikar. Dari mana sumber nye memang jadi misteri ler gamaknye..kununnya angkara terrorist ngan tactic baru dorang nak pupuskan manusia kat sesetengah negara. Lagi sekali aku ngeri baca tang nih..takut lak kalo menjadi inspirasi terorist yang sedia ada. Macam-macam bole jadi.


Dah tu kat penghabisan nye..nak kata happy ending pun tak jugak..cam muram je gaya. Tak paham lak bahagian yang last part tuh...
" There was time to count Missisipi one Missisipi 2 before calling in the phone's little lighted window changed to CONNECTED. When that happened, Clayton Riddledd did'nt allow himself time to think. "Hey Johnny-Gee," he said. " Fo-fo-you-you." And pressed the cell against his son's ear. "
Ironi nyer pengarang novel ni Stephen King sendiri langsung tak memiliki handphone. Biar betol? Motif ko buat criter pasal keterukkan hp ni n ko sendiri takde hp apa pasal? Orang kaya tak miliki handphone sendiri??
Tulis tang ni..Dayang Nurfaizah n Yusof Haslam pun takde handphone sendiri. Tapi masih bole maju. Syabas..syabas beta'. Ahahakksss..kalo aku berduit berjuta harus miliki hp pelbagai n jet peribadi.. (statement berangan n mengada gitu..)

0 comments:

 

ceca Grumpy Cow