Heart-Ache Quotes

Sunday, 5 July 2009

Takde tajuk ii

wee..daku beli baju lagik..la tak mahal la sangat. Baru 2+. Huh, tak yah cakap tang harga, benda sensitif. Kaler hijau gitu..kaler peveret si Hafiz..(nyeh..nyeh..dia lagi) Time beli tuh kaki aku masih sakit dek terkehel ari tuh..tapi sanggup gak jejalan bawak kaki yang terhencot-hencot pasal. Tak senonoh nya kalo kuasa membeli di tangan aku. Ahahakss..bencinye statement nih.
Tetiba aku teringat pasal news yang aku tak hengat baca dari mana yang kerajaan Malaysia nak tukar istilah Pembantu Rumah jadi Pengurus Rumah. Hoh? Very the class nye bunyi... haprak la kalo buat camtu..apa ada pada nama kalo masih ngan penindasan. Apa kata buat dorang off seminggu sekali, beri gaji pakai bank in apa ker. Tapi tang cuti seminggu sekali ni aku sokong abis coz dorang ni pun manusia gak n pekerja gak. Ni tak..tetiap ari buat kerja..at least dalam sekali seminggu tu tuan rumah tak la tensen tengok muka pembantu rumah dier..Bagi dier relax jejalan ngan cowok dier ker di hujung minggu..lahh..come on lah, takkan masa ujung minggu pun masih nak guna khidmat pembantu rumah? sekali sekala kiter buat la pakai tangan sendiri. Maybe benda ni ada pro n contra nyer, tak leh suka-suki jer buat keputusan beri cuti sekali seminggu. ahahakss.. Aku hengat lagi time kolej dulu masa tutor tuh tanya kitaorang.. apa kerja mak korang? rerata sumer jawap, "Housewife!" Pastu tu si tutor plak bagitau yang apa kata jangan guna istilah Housewife lagi but tukar kepada House Engineer.. (seingat aku camni la istilahnyer) Fulamak.. aku rasa cam nak "booo.." jer tutor aku tuh. Sumer student lepas tuh buat tak layan jer. Bukan nak pandang rendah ngan housewife tapi apa ada pada nama?? Suka-suki jer tukar istilah yang dah berkurun digunapakai. Orang Malaysia suka je buat transformasi kat perkataan. hehee..aku pun slalu transform ayat..
Ohh..my kucing udah selamat melahirkan zuriat nye..jap aku bilang dulu..1..2..3.. ada 4 ekor semuanye, sihat-sihat belaka n comolot comey nyer. Oh bertambah la jadi 9 ekor semuanya. Tetiba criter pasal kucing..

*malas nak tempek gambar kat entry ni..

0 comments:

 

ceca Grumpy Cow